יום שבת, 30 ביולי 2011

קציצות עם.....קולה


אני מודה שזה נשמע מוזר. וכשראיתי באחד האתרים האמריקאיים את המתכון הייתי מסוקרנת לדעת איך יצא. השימוש באתר היה עם קולה בטעם דובדבן - מה שאין לנו עדיין בארץ.
העניין הוא שאני לא חסידה של קולה. לא סתם לא חסידה - אני אנטי לחלוטין. אבל הסקרנות גברה. קניתי פחית קולה והתחלתי במלאכה. קסם לי שלמרות שיש שימוש בקולה - אין שימוש בשמן, ואין טיגון. אז חצי נחמה. הקציצות היו להיט. השבוע אכפיל כמויות.

קציצות עם קולה

לקציצות:
1/2 ק"ג בשר טחון, טרי 
1 ביצה
1/2 כוס פירורי לחם איכותיים

לתיבול:
1/2 1 כפיות מלח
1/2 1 פפריקה מתוקה
1/2 כפית שבבי בצל
1/2 כפית אגוז מוסקט
1 כפית סוכר חום
1/4 כפית אבקת שום
1 כפית פטרוזיליה יבשה
קורט פפריקה חריפה

לסירופ:
1/2 כוס סוכר חום
1/2 כוס קולה
3 פלפלים חריפים קצוצים

לערבב יחד את כל מרכיבי התיבול. לאפסן את היתרה בצנצנת זכוכית ולהוסיף למרכיבי הקציצות 1/21 - 2 כפות תיבול.
לערבב היטב ותיצור כדורים בגודל אחיד.
לאפו בחום בינוני 15 דקות, על מגש עם נייר אפיה. 

לקצות את הפלפלים החריפים. להכניס לסיר קטן עם הסוכר בחום והקולה ולהביא לרתיחה. לבשל כ- 7 דקות תוך ערבוב עד שהסירופ מסמיך.

להוציא את הקציצות ולהכניס לסיר הסירופ עד שכל הקציצות מכוסות היטב. להחזיר את הקציצות לתבנית ולאפות 10 דקות נוספות.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה