יום שבת, 23 ביולי 2011

פיש טאקוס Fish Tacos


אחד המטבחים שאני הכי אוהבת הינו המטבח המקסיקני. התבלינים הפיקנטים, השימוש במוצרים פשוטים וניחוחות הקסם עושים לי את זה. וסה"כ זה מטבח מאד פשוט.
לא ברור לי למה האוכל המקסיקני לא תפס תאוצה פה הארץ ולמה כל כך קשה למצוא מוצרי יסוד מקסיקנים.

באופן קבוע אני מחזיקה במזווה תבלין מקסיקני שהכנתי לבד והוא הבסיס להרבה מהמאכלים שאני מכינה.

תבלין מקסיקני (להכפיל או לשלש כמויות):
1/2 כפית פפריקה מתוקה
2 כפיות שבבי בצל
1 כפית מלח
1/2 כפית אורגנו יבש
1/2 כפית קורנפלור
1/2 כפית כמון
1/2 כפית אבקת שום
1 כפית פפריקה חריפה

לערבב ולשמור בצנצנת אטומה


גם הכנת הסלסה המקסיקנית כל כך קלה ופשוטה. מוסיפים למאכלים או שסתם טובלים בו קרקרים או דוריטוס (וממש לא צריך לקנות את ה"דיפ"). מוסיפים אותו גם לגוואקמולי (כשהאבוקדו יהיו בעונה - מבטיחה פוסט).


סלסה מקסיקנית:
3-4 עגבניות בשלות, חלוטות
1/2 צרור כוסברה
1 פלפל ירוק חריף
3-4 שיני שום
מלח

את כל המרכיבים להכניס למעבד מזון ולרסק לתערובת גסה. לתקן תיבול.


פיש טאקוס:

2 דגים, מפולטים (דניס, מושט, הליבוט)
שמן זית
תבלין מקסיקני
סלסה
תירס
כרוב אדום
סלסה
4 טורטיות

לשמן מעט את הדגים בשמן זית ולעסות את תבלין המקסיקני היטב.
לאפות כ- 20 דקות בתנור מחומם מראש.

לחמם את הטורטיות על מחבת פסים 2 דקות מכל צד.
להניח פילה דג, כרוב אדום, תירס וסלסה (בעונה - חובה להוסיף אבוקדו).
וזהו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה