יום שבת, 13 באוגוסט 2011

תפוחי אדמה ממולאים צ'ילי - אוכל לא זורקים 2


אהוביי קרניבורים. נקודה סוף פסוק. סלטים מכונים "אוכל של ארנבות". דגים זה לפתיח של ארוחה. בשר חובה. אם אין בשר זו לא ארוחה. אבל גם מנות הבשר לא מתחסלות בארוחה אחת והמפונקים שלי לא אוכלים אותה מנה ברצף. זו מלחמה אבודה ואני במנצחת....? לא. כי אני חכמה יותר :-)

אז משאריות הצ'ילי שהבן המקסים שלי ביקש שאכין, מילאתי תפוחי אדמה. פיזרתי קצת גבינה. הכנתי סלסה (אורגנית, כמובן) ופוקצ'ה עירומה. למה עירומה, כי ככה הם אוהבים. בלי רוזמרין ובלי תוספות.

את תבלין הצ'ילי אני מכינה לבד. מאפסנת בצנצנת ומשתמשת לכל התיבולים במקסיקניים שלי.

תיבול מקיסקני:
2 כפות אבקת צ'ילי
1 כף כמון
2 כפיות קורנפלור
2 כפיות מלח
1/2 1 כפיות פפריקה מעושנת
1 כפית כוסברה טחונה
1/2 כפית פפריקה חריפה

לערבב בצנצנת. לשמור במקום מוצל וקריר.

צ'ילי:
500 גרם בשר טחון
1 בצל, קצוץ
4 שיני שיום, קצוצים
שמן זית
1 קופסא שעועית לבנה
1 קופסא שעועית לבנה
1 קופסא עגבניות מרוסקות
1/2 1 כפות תבלין מקסיקני

לטגן את הבצל בשמן זית עד הזהבה. להוסיף את השום ולערבב קלות. להוסיף ולהשחים את הבשר. כאשר הבשר משנה צבעו מאדום לאפרפר (נשמע זוועה) להוסיף את שני סוגי השעועית, 1/4 כוס מים ורסק עגבניות. להביא לרתיחה ולהוסיף את התבלין המקסיקני.
להנמיך ללהבה הנמוכה ביותר ולבשל עד שהנוזלים מצטמצמים, כחצי שעה. לערבב מדי פעם כדי שהתחתית לא תשרף.

5-6 תפוחי אדמה גדולים
גבינת צ'דר

את תפוחי האדמה יש לשטוף היטב. לעטוף בנייר כסף ולחורר מספר פעמים בעזרת מזלג. להכניס לתנור שחומם מראש כשעה - עד שמתרככים.
לחצות כל תפוד ולרוקן מתוכן ככה שיש מאין "סירה".
למלא בצ'ילי ולפזר גבינת צ'דר.


להכניס לתנור חם ולאפות כ-10 דקות עד שהגבינה נמסה.


סלסה מקסיקנית (ואפילו אורגנית)

4-5 עגבניות מוצקות
1 בצל אדום
4 שיני שום
צרור כוסברה טריה
1 פלפל חריף (אדום או ירוק)
מעט שמן זית
מלח

לעבד במעבד מזון עד שהתערובת קצוצה גס.
לתקן טעם אם יש צורך

ולפוקצ'ה הנהדרת גשו לאתר של טל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה