יום שישי, 12 באוגוסט 2011

איזה בוקר נפלא

קרקרים זעתר ושומשום

פתאום, ללא הודעה מוקדמת (בעצם, אולי דני רופ הכין את שאר העולם שרואה חדשות) יש אוירה של סתיו. רוח נעימה, קרירה אפילו, עננות רבה ויערות הכרמל מכוסים בערפל סמיך. סמיך עד כדי אי יכולת לראות את האוניברסיטה. מדהים. תחושה של חו"ל. תחושה של סתיו, תחושה נעימה שהנה, עוד קצת יהיה סוף לסבל הדביק שנקרא "קיץ במישור החוף".

ובהמשך לניסיון הבריא שלנו החלטתי להכין לאהוביי קרקרים תוצרת בית, מרכיבים בריאים בלבד. יחד עם הלבנה עיזים שכבר על סף סיום (לא לדאוג, as I write בקפה הקטן שלי שכל כך אני אוהבת, מכינים לי עוד קופסא לקחת חזרה הביתה) והירקות האורגניים שהגיעו, כבכל יום חמישי ממשק איריס בן צבי יאכלו אהובי ארוחת בוקר / ערב בריאה, טעימה ומלאה באהבתי אליהם.
את הקרקרים ניתן לגוון עם עשבי תיבול כדי הדמיון והטעם האהוב עליכם.
הניסיון הראשון שלי היה עם רוזמרין ומרווה טריים. הניסיון השני עם זעתר. ללא ספק - שניהם להיט.
להבא אוסיף גרעינים, פפריקה ואולי משהו חריף ופיקנטי יותר.
את כמות הקמח הלבן אפשר להמיר לקמח כוסמין או קמח מלא.

קרקרים עם שמן זית ועשבי תיבול
1/2 1 כוסות קמח לבן
1/2 כוס קמח מלא
3/4 כפית מלח
2 כפות רוזמרין קצוץ דק
2 + 3 כפות שמן זית
1/4 כוס חלב (בהחלט אפשר חלב סויה)
1/4 כוס מים
עלי מרווה טריים, קצוצים
מלח גס

לערבב יחד את הקמחים, רוזמרין ומלח. להוסיף 3 כפות שמן זית ולערבב בידיים עד קבלת מרקם פרורי.
להוסיף מים וחלב וללוש לבצק אחיד.
לעטוף בנייר נצמד ולאפסן במקרר חצי שעה.
לחמם תנור לחום בינוני.
לרדד את הבצק לריבוע דק (לא דק מדי) ולחתוך לריבועים.
למרוח בעזרת מברשת 2 כפות שמן זית ולפזר את המלח הגס ועלי המרווה.
לאפות עד הזהבה.
לאפסן בכלי אטום. כמה זמן? אין לי מושג - שלי חוסלו מיד :-)


קרקר רוזמרין ומרווה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה