יום שישי, 26 באוגוסט 2011

פוסט לילדים מפונקים, או סתם לילד שבתוכנו....


בשנות ה- 70 בארה"ב היה נהוג להכין תפריט שבועי קבוע לארוחת ערב. ומה לעשות - יום רביעי היה ערב של meatloaf, קציץ בשר. 
הייתי משלבת ידיים. סוגרת את הפה. ומביטה בסובבים אותי בעוינות. שנאתי קציץ בשר. עם הזמן אמא שלי וויתרה לי ומבחינתי יום רביעי היה עוד ערב של מקרוני אנד צ'יז. ויותר גרוע מזה, כל ערב מבחינתי היה מקרוני אנד צ'יז כי הייתי האכלנית המפונקת ביותר בעולם. וחלילה שלא תחשבו שהיה לי מק אנד צ'יז מושקע. מבחינתי שיא הגורמה היה המק אנד צ'יז מקופסא. וככל שהיה יותר אבקתי ומעובד - ככה יותר נעם לחיכי.
השנים עברו, נותרתי מפונקת באוכל (שלא אתחיל אפילו להכין רשימת מאכלים שאני לא מסוגלת לטעום) ורק אתמול טעמתי סשימי לראשונה בחיי. זה היה רגע שיא. אמא התמוגגה :-)

ומכאן בא הרעיון של להכין משהו לילדים מפונקים. משהו מזין אבל שיעבור את רף ציפיות הילדים. וחוץ מזה, סבתא שלי לימדה אותי שקודם אוכלים עם העיניים.

קאפקייקס קציץ בשר ופירה

לקציץ:

600 גרם בשר טחון (אפשר לשלב בקר, עוף ו/או חזיר)
1 בצל, מגורד דק על פומפיה
1 כפית אבקת שום
1 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור גרוס
1 כוס פירורי לחם
2 כפות פטרוזיליה קצוצה
1/4 כוס חלב
2 ביצים
2-3 שפריצים של רוטב וורטשר

לרוטב:
1/2 כוס רוטב צ'ילי (לא המתוק) או רוטב בר-בי-קיו
1 כף סוכר חום
1 כפית חרדל דיזון (אני שמתי חרדל עם ליים ודבש של חברת אוליו)

לערבב את כל המרכיבים היטב. 
להכניס מנג'טים לתבנית שקעים ולרסס במעט שמן.
בכל שקע להכניס מהתערובת בשר ולהדק היטב.
את חומרי הרוטב לערבב בקערה. בעזרת כפית לפזר על הבשר.
להכניס לתנור בחום בינוני כ- 30 דקות.
לאחר 30 דקות להוציא את התבנית ולהעלות את החום לחום גבוהה.

פירה:
4-5 תפוחי אדמה, מבושלים קלופים ומעוכים
1 חלמון
1/4 כוס שמנת מתוקה
מלח
פטרוזיליה יבשה
2 כפות חמאה

בזמן שהבשר בתנור לערבב את כל המרכיבים לתערובת אחידה.
להכניס לשקית זילוף עם פיה גדולה של כוכב.
לקשט כל "קאפקייק" עם פירה.
להחזיר לתנור, בחום גבוהה ל-10 דקות נוספות.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה