יום חמישי, 8 בספטמבר 2011

לחמעג'ון טורקי

כן, אני מודעת לבחירה המוזרה שלי בבחירת מתכון לסופ"ש. מה לנו ולטורקיה היום? מה לנו ולטורקיה מאז ימי המשט? חוץ מכעס על ראש הממשלה שלהם שמזכיר לי את הבריון הכיתתי שמחפש "צומי" בעולם אין לי הרבה חיבה למדינה הזו.
אנחנו רצים כמו טיפשים למועדוני הנופש שלהם כי הכל כלול. קונים בשווקים שלהם כי זה נורא "אין" ומגיעים הביתה ומגלים שבעצם כל מה שיש להם שם יש לנו גם פה. ובדרך כלל, עם קצת שוטטות בשווקים גם באותו מחיר.
אפילו האוכל רחוב שלהם, ניתן להכין בבית בפשטות.
כן, אני כועסת עליהם. לא מחבבת אותם בכלל ואפילו בפעם האחת והיחידה שנפשתי שם - לא ממש אהבתי. המלון היה מקסים, מזג אויר נהדר ובכל זאת - מדינה עניה ומעט אנאלפביתית בעיני, שתמיד נתנו הרגשה שהם חומדים בכסף שלי ולא ברצון שלהם לארח אותי מכל הלב.
תנו לי לחזור לסיני. מוותרת על יחסים עם טורקיה. הם בלאו הכי שונאים אותנו. תנו להם להבין עד כמה הניתוק מאיתנו הוא בעצם לרעתם. אחרי זה שילכו וישפטו את ארדואן ההיטלריסטי בקלפיות בבחירות הבאות.
כן, זה פוסט קצת כעוס. על מדינה שיורקת לתוך הבאר שממנה הם שותים, או יותר נכון - שתו.
שלום לך טורקיה. ולא להתראות. עד שתתפכחו. עד שתבינו שישראל על המפה. תמיד תהיה.

אז נחזור לעיסוקנו. אוכל.

לחמעג'ון. נמכר בכל מסעדה טורקית. בכל פינת רחוב. בכל מאפיה ברחבי טורקיה. ואם נפשכם נתקפה געגועים, הפשילו שרוולים, כנסו למטבח, כי ההתעסקות עם "הפיצה הטורקית" קלה ביותר.


לחמעג'ון טורקי:

תערובת התבלינים:
2 כפות פלפל שחור טחון
2 כפות כמון
1 כף כוסברה טחונה
1 כף צפורן, טחונה
1 כפית אגוז מוסקט
1/2 כף קנמון
1/2 כף הל טחון

לערבב ולשמור בצנצנת אטומה במקום מוצל.

לבצק:
1/2 1 כוסות קמח שטיבל 2
3/4 כוס יוגורט
2 כפיות שמרים יבשים
1/2 כף סוכר
1/4 כוס שמן זית
1/2 כפית מלח
1/4 כוס מים פושרים

לערבב בקערה את המים, הסוכר והשמרים. להניח בצד כ- 10 דקות עד שמתחיל לתסוס.
בקערה לערבב את הקמח והמלחץ להוסיף שמן זית ויוגורט וכן את תערובת השמרים.
ללוש לבצק רך ונעים.
את הבצק לשמן במעט שמן זית, לכסות בניילון נצמד ולאפסן במקרר.

בינתיים יש להכין את תערובת הבשר:
1 כף שמן זית
500 גרם בשר בקר טחון
2 כפות רסק עגבניות
1 בצל קצוץ דק
3 שיני שום, קצוצים דק
2 כפיות סוכר
1/2 כפית מלח
1 כף תערובת תבלינים
עלי נענע קצוצים
חופן צנוברים

אופן ההכנה:

לטגן מעט את הבצל והשום. להוסיף את הבשר ולטגן עד שאינו אדום. להוסיף תבלינים ורסק עגבניות תוך ערבוב. לצנן.

להוציא את הבצק מהמקרר ולחלק לכ- 8 כדורים.
לרדד דק - לא לפזר קמח למניעת הידבקות - אם יש צורך מרחו שמן זית.

לרפד תבנית בנייר אפיה ולחמם תנור לחום בינוני.
על כל כדור מרודד לפזר מתערובת הבשר. לפזר מעט צנוברים ולאפות כ- 15 דקות.

לקשט בעלי נענע קצוצים ולהגיש.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה