יום ראשון, 11 בספטמבר 2011

במיה ללא חשש

נכון. היא רירית ויש לה תופעות לוואי לא סימפטיות ואפילו ריחניות :-)
אבל הירק הזה בריא וגם טעים. רק צריך להתנסות ולראות שזה שווה.
הבמיה עתירה בחלבון, ניאצין, אבץ, נחושת, סיבים תזונתיים, ויטמין A וויטמין C, חומצה פולית, סידן ומגנזיום. ואם כל זה לא מספיק, אז דעו לכם שהיא גם דלה מאד בשומן רווי.ניתן לשלב אותה עם בשר ואף להחמיץ אותה.
אישית, אני אוהבת אותה הכי פשוט. ככה הכי טעים לי. ואם יוצא לכם לקנות במיה אורגנית - הרווחתם. היא טעימה יותר באופן משמעותי.

במיה בעגבניות:
1/2 ק"ג במיה
2-3 עגבניות מרוסקות
1 בצל קצוץ
שמן זית
מלח
פלפל
3 כפות רסק עגבניות
מעט מים לדילול

שוטפים היטב את הבמיה, קוטמים את שורש הגבעול ושוטפים שוב. מייבשים היטב. יש לטגן את הבצל במעט שמן זית עד הזהבה. להוסיף את הבמיה ולטגן תוך ערבוב עד שהריר מתייבש.
להוסיף עגבניות מרוסקות ורסק העגבניות ולבשל 5 דקות.
לדלל במעט מים אם יש צורך ולתבל.
להגיש עם אורז ולהתענג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה