יום שלישי, 13 בספטמבר 2011

מה הוא האוכל המנחם שלכם?


אוכל מנחם זה אוכל של אמא, של סבתא או של דודה אהובה. אחת כזו בלבוסטה שכל כאב או מחלה ניתן להעביר באוכל. סבתא שלי כזו. כילדה ואף כבוגרת, כשהייתי חולה, לא הייתי נשארת בבית במיטה. הייתי נוסעת למרכז הכרמל לקבל מנת פינוק גדושה מסבא וסבתא. סבא ז"ל היה מביא את התה, בודק שאני מכוסה, שהפוך אטום סביבי ושהחום לא עולה (איך לא יעלה? אם אני אטומה בתוך פוך כמו מומיה??) וסבתא היתה מביאה מנות גדושות של רוגעל'ך, מרק עוף ו- ממולאים. ואני, כמו ילדה בגן עדן של אהבה, מתמוגגת על הפינוק שהרעיפו עלי. ולא משנה שאני אשה בת 20....

היום התמלאתי געגוע. אולי חלום ליל אמש בו נפגשתי עם אנשים שחסרים לי, שכבר אינם איתי היום, ואולי סתם מצב רוח ירוד ועייפות - היה בי הצורך לאוכל מנחם. משהו שאני לא מכינה כל יום. משהו שיסיר בי את הגעגוע ויביא אותי קרוב יותר לאלה שאינם.

וממולאים הם אוכל מנחם להפליא. הממולאים שלי שונים לחלוטין מאלו של סבתא, היא, כפולניה גאה, היתה מוסיפה מעט סוכר ופחות תבלינים והיתה ממלאה רק פלפלים. אני לעומת זאת, זקוקה לתיבול, למעט אש בפה כדי להרגיש "מנוחמת".


ממולאים

2 בצלים גדולים
3 -4 פלפלים אדומים או ירודים בהירים
4-5 קישואים צעירים

1 בצל קצוץ
1.5 אורז עגול
2 עגבניות, מרוסקות על פומפיה גסה
צרור פטרוזיליה קצוצה
מלח
פלפל שחור
1 כף אבקת מרק עוף
1 כף פפריקה מעושנת
1 כפית פפריקה חריפה

500 גרם בשר טחון

1.5 כוסות מים

2 קופסאות עגבניות מרוסקות
1.5 כוסות מים
מלח ופלפל שחור
פפריקה מעושנת

את הבצל חורצים לאורך עד הליבה. מרתיחים מים ומבשלים עד רכות ועד שניתן להפריד את שכבות הבצל.

לרוקן בעדינות את תוכן הקישואים.

לרוקן את הפלפלים.

לקצוץ בצל דק ולטגן בשמן עד הזהבה. להוסיף אורז עגול ולטגן 2-3 דקות. להוסיף 1.5 כוסות מים, עגבניות מרוסקות, פטרוזיליה, מלח, פלפל ואבקת מרק עוף. לבשל, מכוסה, עד שהנוזלים נספגים.

מסירים מהאש ומוסיפים את הבשר הטחון, הפפריקה המעושנת והפפריקה החריפה. מתקנים תיבול במידת הצורך.

ממלאים את הפלפלים והקישואים. מפרידים את שכבות הבצל וממלאים - הבצל מתגלגל ונסגר בעצמו.
מניחים בסיר גדול.

מערבבים יחד את העגבניות המרוסקות עם התיבול ו1.5 כוסות מים. שופכים על הממולאים. מבשלים על להבה נמוכה כחצי שעה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה