יום שישי, 23 בספטמבר 2011

מקלות לחם

אין על הגשם. אני פשוט מאוהבת בגשם. ובמיוחד בגשם הראשון. הגשם הזה שמנקה את האויר. שמגיע במפתיע למרות שדני רופ הבטיח, כי למרות ההבטחות אנחנו הרי לעולם לא נאמין בחזאים.
הגשם הזה שתופס אותנו לא מוכנים, רחוקים מהבית, רחוקים מהאוטו פתאום יורד על ראש לא מוכן... ואני מיד מחייכת, מביטה בשמיים האפורים שכבר נהיו במהרה שחורים, מחייכת וכולי אושר. והטפטוף נהיה גשם זלעפות כל כך במהרה - ואני כמו ילדה, לא בטוחה אם לרוץ לחפש מכסה או לרוץ לחפש את המכונית....אז בחרתי להיות ילדה לרגע ולא לעשות כלום. פשוט להנות מהשלוליות והטיפות שבמהרה מרטיבות אותי עד העצם.
גשם, כמה אני אוהבת גשם.

ושגם מביא עימו את החורף ואת המרק המהביל. אז תמונה של המרק כרגע אין לי....הנסיכה יצאה לטיול בגולן עם המצלמה שלי (כן, הנסיכה אוהבת גשם כמו אמא שלה). אז מתכון למרק כתום תקבלו בהמשך אבל מקלות לחם / גריסיני קבלו עכשיו.
והן נחטפות. מלוות במרק, או כתוספת לגבינות או לבנה תוצרת בית (עשו לי טובה - תפסיקו לקנות לבנה - כל כך פשוט להכין!)



מקלות לחם / גריסיני

300 מ"ל מים פושרים
1 כפית סוכר
2.5 כפיות שמרים יבשים
3 עד 3.5 כוסות קמח שטיבל
3 כפות שמן קנולה
1 כפית מלח
1 חלבון
1/4 כוס שומשום
מלח גס

את כל המרכיבים, למעט השומשום, חלבון ומלח גס יש ללוש בקערה גדולה עד לקלת בצק רך ונעים ומעט דביק.
לכסות במגבת לחה ולהתפיח עד הכפלת נפח.
ללוש שוב על מנת להוציא בועות.
לחמם תנור לחום 190.
לרפד תבנית בנייר אפיה.
לקרוץ עיגולים קטנים מהבצק ולגלגל לאורך ועובי של עיפרון. לסדר על הנייר
להבריש בחלבון ולפזר שומשום ומלח גס.
לאפות כ- 15 עד 20 דקות עד לגוון זהוב חום.
לשמור בכלי אטום.



מאחלת שבת קסומה וגשומה :-)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה