יום רביעי, 30 בנובמבר 2011

לחם חמצמץ

לחם ביתי הוא ללא ספק עדיף על הקנוי. ואין כמו ריח של לחם הנאפה בשביל לגרום לאווירה ביתית חמה.
אבל למרות שלחם הוא די פשוט להכנה - אין לי מושג איך להתעסק עם שאור. זה כמו תינוק שצריך לטפל בו 24/7. להאכיל, להשקות, לחמם, להוציא וחוזר חלילה. ובינינו - באיזה שלב יש לזה גם ריח של פגר. אז הנסיונות שלי לגדל שאור על מנת ליצור לחם כשלו. הרגתי אינספור "גורי שאור".
אבל עקשנית שכמותי לא מתייאשת ואם אומרים לי אי אפשר - אני אמצא את הדרך להפוך את זה לאפשר. אם אני רוצה. אם אני לא רוצה - אז מקבלים בדיוק את ההפך. כלום לא יזיז אותי. 
אז חיפשתי את הקיצור דרך ללחם שאור. לחם שיהיה טעים כמוהו אבל בלי הכאב ראש.

והפתרון בא די בקלות. יוגורט! טעמו חמצמץ ומזכיר את החמצמצות של השאור.

לחם כאילו שאור

2 יוגורט
1 כף שמרים יבשים
1/4 כוס מים פושרים
1 כף דבש
2 כפיות מלח
1 כף שמן
4 - 5 כוסות קמח שטיבל

לחמם את היוגורט מעט במיקרו.
להמיס את השמרים במים כ- 10 דקות.
בקערת המערבל להכניס את היוגורט, מלח, דבש ושמן. להוסיף את השמרים ו-4 כוסות קמח. ללוש לבצק אחיד. במידת הצורך להוסיף את הקמח הנותר.
לכסות ולהתפיח במקום חמים עד הכפלת הנפח - בערך 1/2 1 שעות.
לחמם תבנית חרס בתנור בחום גבוה. 
ללוש את הבצק ולהוציא ממנו אויר. ליצור כדור ולהניח על נייר אפיה. למרוח מעט שמן ולפזר גרעיני חמניה / שומשום / פרג או קוואקר.
לאחר 45 דקות להניח את הלחם על נייר האפיה בתבנית שחוממה בתנור. 
לאפות כ- 35 דקות. איך יודעים שמוכן? דופקים על הלחם וממתינים שהגמד יענה....סתאאאאאאאאאם. דופקים על הלחם ואם הצליל חלול - הלחם מוכן.

בתיאבון.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה