יום שישי, 16 בדצמבר 2011

אשכזניה במטבח המרוקאי


לא. אין לי חינה, מימונה או או ארוע נוסח עדות המזרח. אבל יש שמחות אחרות. דברים טובים קורים לי. אז מעבר לחיוך שלא נס מפניי אני יודעת היטב לבטא זאת ב....אוכל. והאוכל של עדות המזרח מבטאים שמחה בדרך הטובה ביותר. נשבעת שנולדתי לעדה הלא נכונה....

ועוגיות המימונה הם הדבר הכי יפה ומשמח שאני מכירה. 
אז בין שאר המאכלים שבישלתי לחיילת ואפילו הדרמתי אליה הבוקר בשמחה הוכנסו עוגיות המספאן וגם חטיפי באונטי בצורת לבבות - שלצערי לא צילמתי, אבל יוכנו שוב ובקרוב.

הטעות היחידה שעשתה האשכנזיה היה לא לרדד את הבצק דק יותר, הערה שהעיר לי חברי הטוב שהחל לחסל אותם במהירות. ינוסו שוב בקרוב, בשדרוגים ההכרחיים.

מספאן
630 גרם קמח
1 כוס מים
1 כוס שמן
2 ביצים

מילוי:
2 כוסות שקדים טחונים
1 כוס סוכר
 3- 4 ביצים (כמה שתופס)
מעט מי זוהר

סוכריות לקישוט

לערבב היטב את חומרי הבצק. ללוש עד קבלת בצק אחיד וגמיש.
לאפסן במקרר כ- 30 דקות.

לערבב יחד את חומרי המילוי.

לחלק את הבצק ל- 2 - 3 כדורים ולרדד לעלה דק בעובי מילימטר.
בעזרת חותכן לקרוץ עיגולים.
לרפד פורמות (תבניות קטנות בצורת פרח, להשיג בחנויות המתמחות, אני דווקא מצאתי בגרושים בסטוק-מרקט) בעיגולי הבצק ולמלא בכ- 2/3 גובה במילוי השקדים. לפזר סוכריות צבעוניות.
לאפות בתנור שחומם ל- 150 מעלות כ-30 דקות.


שבת קסומה לכולם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה