יום שלישי, 20 בדצמבר 2011

חג אורים שמח!!

נר ראשון של חנוכה. ללא ספק החג שאני הכי אוהבת. זוכרת בילדותי את האווירה הקסומה של כל המשפחה - הורים, אחים, אחיות, דודים ודודות, סבים וסבתות מתאספים אצלנו בבית עם הרים של מתנות. חודשים לפני זה עוד הייתי רומזת "קלות" מה אני רוצה - מכונת תפירה (שעבדה על דבק), בובה שאוכלת, מכונית ורודה של ברביות, גלגליות ועוד. ואת הכל קיבלתי. כל דבר שביקשתי ניתן לי ע"י סבר וסבתא ז"ל המדהימים שלי!
סבתא היתה מגיעה עם מגש ענק של דונאטס בכל הצבעים ובכל המינים ואמא היתה במטבח מביכנה לביבות.
סבא שלי היה אחראי על הדלקת הנרות וכולנו שרנו בקולי קולות.
כאשר באנו לארץ, המתנות הצטנעו (או שבכלל נעלמו) ואת הדונטס החליפו ה"פונצ'קעס" של סבתא. סופגניות אמיתיות. עם ריבה ביתית חמות מהשמן. לביבות עם סוכר וסבא שהיה שר "מעוז צור" וכואס עלינו שהיינו שרים בקולי קולות - מעוז צור ישועתי, מיקי מאוס עשה פיפי....וכו'.
השמחה תמיד היתה גדולה, לא משנה היכן היינו.
זה החג המקסים ביותר בעיני, למרות עומס השמן.

אז הערב, בנוסף לסופגניות (שטרם החלטתי אם אכין או אקנה, כי בינינו - כמה אפשר לעמוד במטבח ולטגן?) וללטקעס (שאצלי הן ממש לא מתוקות) יהיו גם קורנדוגס CornDogs לבקשת הבכור. not my cup of tea - אבל פעם בשנה, כשהכל סובב סביב השמן, אני מרשה לעצמי להכניס את הג'אנק הזה ואפילו להנות בהנאת המסובים.




קורנדוגס אמריקאי
1 כוס קמח תירס
1 כוס קמח
1/4 כפית מלח
1/8 כפית פלפל שחור
4 כפיות אבקת אפיה
1 ביצה
1 כוס ריוויון

חבילת נקניקיות קטנות
קיסמים או שיפודים

שמן לטיגון

לערבב בקכרה גבוהה את כל חומרי הבלילה. להניח כחצי שעה על השיש.
לחמם סיר גדול עם השמן.
לשפד את הנקניקיות ולטבול בבלילה עד כיסוי מושלם.
להניח בשמן החם ולגן עד הזהבה.
להניח במסננת מרופדת נייר ספיגה ולהגיש חם.


וככה בקטנה - הלטקעס שלנו:
4-5 תפוחי אדמה, קלופים מגוררים גס
1 בצל, מגורר
מלח, פלפל שחור
3-4 כפות קמח תופח
2 ביצים

לסחוט את הבצל ותפוחי האדמה מנוזלים, עד כמה שאפשר ולערבב עם שאר החומרים.
לחמם במחבת שמן ובעזרת כף להניח מבלילת תפוחי האדמה. לטגן עד הזהבה. להניח על נייר סופג ולהגיש מיד.


 


ושיהיה לכולם חג שמח, מלא אור ושמחה!

 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה