יום חמישי, 22 בדצמבר 2011

חמישי בריא




האמת, מרגיש לי לפעמים קצת מצחיק לתת מתכון לסלט, במיוחד סלט פשוט, קצוץ דק עם טחינה. אבל מצד שני אני גם מנסה להראות, שלמרות שאת מרבית היום אנו מבלים במקום עבודה - אפשר, ואפילו רצוי להביא את האוכל מהבית. לא חלילה שאני אומרת שהאוכל בחדרי האוכל של מקומות העבודה לא טובים (טוב, אולי אני כן אומרת את זה....) אבל הוא בהחלט לא יותר בריא ממה שתביאו מהבית בעלות קטנה וטרחה מינימלית. כי בינינו - כמה זמן לקוח להכין סלט?

את השינוי בהרגלי האכילה עושים קודם כל - בראש. ואולי זו המשימה הקשה ביותר, אבל בהחלט לא בלתי אפשרית, ותאמינו לי - הגוף שלכם יודה לכם. עשו לו טובה, תשנו הרגלים.

הבנתם כבר שאני חסידה של אורגני. מקבלת בכל יום שלישי את "ארגז ההפתעות" שלי מהמשק של איריס בן צבי. ובהחלט יש הבדל בין האורגני לבין הלא אורגני. הן בטעם והן באיכות. ותתפלאו - חיי המדף של האורגני ארוך יותר מהשאר.
אז נכון, יש וויכוח אם הכל אורגני או שעובדים עלינו בעיניים. ייתכן - אבל אני בדעה שאם לפחות 50% מהמשווקים האורגנים ישרים ואמינים - אז לפחות 50% טוב נכנס לי לגוף. עדיף על 100% רע.

אז היום הבאתי סלט ערבי, פשוט פשוט, והכי טעים. אין על סלט קצוץ דק דק. וכולו אורגני. כולל הטחינה.


סלט ערבי
2 עגבניות, שטופות וקצוצות דק
2 מלפפונים, קצוצים דק
1/4 בצל אדום קטן, קצוץ דק
1 פלפל חרוק, קצוץ דק
1 חופן פטרוזיליה, קצוצה
חופן צנוברים

לקצוץ, לערבב. להוסיף טחינה - לאכול :-)

טחינה
עכשיו - כאן קצת קשה לתת כמויות מדויקות. חלקנו אוהבים סמיך יותר, לימוני יותר, מלוח יותר וכו'...
אני מתחילה בכ- 1/4 כוס טחינה גולמית איכותית (אני משתמשת באורגני של הרדוף או אדמה משומשום מלא)
מים, שום קצוץ, מיץ סחוט מלימון טרי, מלח ופטרוזיליה.

קודם מערבבת את הטחינה עם כמות שווה של מים. מערבבת היטב ומוסיפה מיץ לימון. טועמת, מתבלת, מערבבת ומתקנת תיבול. לבסוף מוסיפה מים לסמיכות הרצויה. זהו.

גם טעים, גם בריא.

2012 מתקרב אלינו לטובה - עשו את השינוי. אוכל בריא יותר, ספורט מתון וחיוך גדול. תראו כמה החיים יפים!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה