יום שישי, 10 בפברואר 2012

בראוניז ריבה ומרציפן


עשר שנים יש לי את ספר השוקולד ואני מאד אוהבת אותו. אין ספור מתכונים מוצלחים. ודווקא על המתכון הזה פסחתי. 10 שנים. ולמה? אני מודה - אני לא ממחבבות קארין גורן. שלא תבינו נכון, הבחורה מוכשרת. התקדמה יפה בעולם הקולינארי. נגיעה להישגים שניתן רק לקנא בה. אבל אני לא סובלת אותה. הקול שלה מעצבן אותי. התוכנית שלה גורמת לי לרצו להעמיד אותה בפינה של המטבח המושלם שלה. בקיצור - היא מדברת אל העם כמו שמדברים לכיתה טיפולית. ורבעק - תאספי כבר את השיער. שום טבח / קונדיטור לא יעז לבשל עם שיער פזור. אסטטיקה יקירתי. זה כל הסיפור.
אז אכן, המתכון הזה של קארין גורן. פסחתי עליו במודע. גם כי למרות החיבה שלי למרציפן אני בדרך כלל כבר אוכלת אותו בדרך הביתה מהסופר :-)
גם ריבוי הכלים בכל מתכון שלה מוציא לי קצת את החשק. יותר מדי סירים, קערות וכפות.
אבל, ופה אני מצטערת על עשר שנים שחונות....נשביתי בקסם הבראוניז האלו....פשוט ממליצה בחום. ובינינו - עם אני מכינה אותם - אפשר לסנג'ר מישהו שינקה אחרי, לא? אני בעד שיוון!



  1. בראוניז ריבה ומרציפן מתוך "ספר השוקולד", בעריכת קרין גורן
  2. חומרים לתבנית מלבנית 33 על 23:
  3. לבצק פריך:
  4. 100 ג' חמאה קרה
  5. 1/3 כוס (40 ג') אבקת סוכר
  6. 1 חלמון
  7. 1 כוס גדושה (150) ג' קמח
  8. קמצוץ מלח
  9. לשכבת ריבה-מרציפן:
  10. 3/4 כוס ריבת פרי בהירה
  11. 2 כפות (30 מ"ל) מים חמים
  12. 300 ג' מרציפן
  13. לבראוניז:
  14. 100 ג' שוקולד מריר קצוץ
  15. 120 ג' חמאה
  16. 1 כוס (200 ג') סוכר
  17. 2 ביצים
  18. 1 כוס (140 ג') קמח
  19. 1/4 כפית מלח

  1. מעבדים את כל חומרי הבצק הפריך במעבד מזון או בידיים לקבלת כדור בצק.
  2. משטחים את הבצק על תחתית התבנית, דוקרים במזלג ומקפיאים 20 דקות.
  3. מחממים תנור ל-180 מעלות.
  4. אופים 10 דקות, מוציאים מהתנור ומצננים מעט.
  5. מערבבים ריבה ומים חמים לתערובת חלקה. מורחים על הבצק בשכבה אחידה.
  6. לשים את המרציפן בידיים לריכוך. מפזרים אבקת סוכר על דבי משטח עבודה ומרדדים עליו את המרציפן ליריעה דקה בגודל התבנית.
  7. מניחים בעדינות על הריבה- אם המרציפן נקרע, מניחים אותו בטלאים- שומרים במקפיא בזמן שמכינים את שכבת הבראוניז.
  8. מחממים שוב את התנור ל-180 מעלות.
  9. ממיסים במיקרו שוקולד עם חמאה וסוכר.
  10. מוסיפים את הביצים אחת אחת. מערבבים לקבלת תערובת אחידה.
  11. מנפים קמח ומלח ומוסיפים לתערובת. מערבבים במרץ כדקה, עד שמתקבלת בלילה חלקה ואחידה.
  12. יוצקים את הבלילה על המרציפן ואופים 20 דקות, עד שהבראוניז יציבים והדפנות נפרדות משולי התבנית. מצננים לחלוטין. פורסים ומאחסנים בקופסא אטומה במקרר. מגישים קר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה