יום שישי, 20 באפריל 2012

לא צריך לגלות הכל....


כן, כן. שמעתם נכון. יש דברים שכדאי לשמור בלב. ואפילו עדיף בבטן :-)
בטוח אתם חושבים בהביטכם בתמונה שהנה - עוד עוגת שוקולד. אז זהו, שממש לא. זוהי עוגת חרובים.
ואם תגלו ליקיריכם שזה חרובים, ובעיקר לילדים - הוא תשאר שלמה. אבל......אם תמתיקו סוד תגלו שהיא חוסלה במהרה! ואני מודה - אני לא אוהבת חרובים. לא אוהבת את הריח שלהם. מזכיר לי שדה מעופש. בחיי.

אבל, בניסיון "להבריא" מתכונים ניסיתי לעבוד על בני הבית. והצלחתי בגדול!

סגולות רבות לחרוב. הוא מונע שלשול. יוצאי עדות המזרחי משתמשים בו להקלה בשיעול ולחיזוק הגוף. התימנים (או התימניות במקרה זה) מאמינים שהוא מונע צניחה של הרחם ומקל על כאבי מחזור. ערביי הארץ מאמינים כי הוא מקל על קיבים גם בפה וגם בקיבה, טוב לחולי סכרת ומונע דימומים פנימיים.
החרוב מכיל סיבים  בעלי ערך תזונתי רב.
יש לחרוב פעילות נוגדת חימצון גבוהה יחסית.
יש בו פעילות נוגדת סרטן.
והוא גבוהה בברזל ביחס לפירות אחרים.

אנו פשוט נשתמש בו כתחליף לקקאו.

עוגת חרובים נהדרת
1 כוס קמח מלא
1/2 כוס קמח לבן 
1/4 כוס אבקת חרובים (כיום ניתן למצוא גם בסופרים הגדולים)
3/4 כוס סירופ תאנים או סילאן (אפשר גם סוכר חום, אם ממש חייבים)
1 כוס חלב סויה
2 ביצים
1/2 כוס שמן (אני שמתי שמן זרעי ענבים)
1 כפית וניל
חופן פיסטוקים ו/או צימוקים (אני וויתרתי על הצימוקים)
1/2 כפית קנמון

מערבבים בקערה את כל החומרים היבשים. בקערה נפרדת מערבבים יחד את כל המרכיבים הרטובים ומוסיפים ליבשים תוך ערבוב. כאשר הבלילה אחידה מוסיפים את הפיסטוקים.
יוצקים לתבנית 26 ואופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני עד שקיסם הננעץ יוצא יבש, בערך 20 דקות.

אפשר להרטיב בסילאן או סירופ תאנים בעודה חמה על מנת להספק ולהוספת טעם מתוק יותר.


שבת נפלאה לכולם!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה